Digitalisering frigiver ressourcer til mere vækst

29.10.2025
>

Digitaliseringsbølgen ruller ind over os i disse år, hvor bogføringsloven har moderniseret økonomiafdelinger landet over. Nye softwareløsninger er kommet til – løsninger, der ikke bare fjerner tidskrævende manuelle processer og effektiviserer, men som samtidig frigør menneskelige ressourcer.

Hos Klaus Bang Carstensen, der er medejer og daglig leder i fysioterapiklinikken FysioDanmark Holstebro, er manuel bilagshåndtering netop blevet afløst af Corpay, der automatiserer virksomhedens bogholderi.

>

– Vi oplevede at få flere og flere bilag, flere medarbejdere og flere virksomheder. Så vi var nødt til at finde en løsning, der kunne gøre det nemmere for os at håndtere bilag. Redmark fortalte os om Corpay, der kunne være med til at automatisere de her processer og gøre dagligdagen nemmere for os, fortæller klinikindehaver og fysioterapeut, Klaus Bang Carstensen.

>

Klaus Bang Carstensen er sammen med den øvrige ejerkreds bestående af Morten Vanggard, Søren Sørensen og Thomas Bay på en ekspansiv vækstrejse, der for alvor startede, da de overtog FysioDanmark Holstebro og sidenhen erhvervede FysioDanmark Silkeborg og fitnesscentret Motion og Trivsel i tilknytning til klinikken i Holstebro foruden stiftelsen af et ejendomsselskab. Sammen høster de stor anerkendelse i branchen, herunder især også i kraft af deres involvering i den professionelle håndbold- og fodboldverden.

Klaus kunne se, at hans tid i større og større omfang blev allokeret til drift og dermed mindre tid til at tage hånd om personalet. Derfor valgte han at implementere Corpay til bilagshåndtering, for at frigive ressourcer i administrationen.

– Det har skabt den værdi, at jeg bruger langt mindre tid på at sidde med bilag og sidde i banken, hvilket betyder, at jeg kan bruge mere tid på det, som jeg er god til – at arbejde med mennesker. Samtidig har det givet mig en stor tryghed i at vide, at der er en fast struktur på vores bilag, og at vi ikke glemmer noget, fordi alt kører i en fast ramme, fortæller Klaus.

Processen fra idé til implementering er gået hurtig, og klinikkernes administrative personale tog hurtigt ejerskab over de nye funktioner, hvor gevinsten var tydelig fra dag ét.

– Vi benytter effektiviseringsværktøjer i alt, hvad vi gør – uanset om det er bogholderi, træning eller øvelser. Det er en måde, hvorpå vi kan frigive menneskelige ressourcer til opgaver, som kun kan varetages af mennesker. Vi driver en klinik, hvor der er plads til alle – både i forhold til kollegaer og patienter – og det kræver indimellem ekstra ressourcer, som ikke kan erstattes af smarte systemer. Så vi skal tænke smart, der hvor det kan lade sig gøre, hvis vi skal fortsætte vores vækstrejse, afslutter Klaus.

>

– Det har været rigtig nemt at implementere Corpay med hjælp fra Redmark. Det letter rigtig meget for os i det daglige, da det reducerer tastninger, fordi vi ikke skal bruge tid på at lægge i banken. Førhen brugte vi også meget tid på at lede efter bilag, hvilket vi ikke behøver længere. Så det har virkelig været en positiv oplevelse og et værktøj, der reducerer fejl og ikke mindst tidskrævende manuelle opgaver, fortæller administrationsmedarbejder Maibritt Hestbæk.

 

Vores nyheder er af generel karakter og er ikke anført med henblik på konkret rådgivning. Anvendelse af disse generelle informationer sker for brugers eget ansvar og egen risiko. Vi kan ikke garantere, at vores informationer til enhver tid er ajourførte. Såfremt du skal træffe konkrete beslutninger, anbefaler vi, at du søger professionel og personlig rådgivning. Du er naturligvis velkommen til at kontakte Redmark.