I et råt kontormiljø på Flæsketorvet i indre København finder vi Tasteful Foods. En virksomhed med 16 ansatte, der har specialiseret sig inden for convenience food, herunder færdigretter, salater, sandwiches, wraps, sushi og tærter. Convenience food har vundet stort indpas herhjemme. Ikke kun fordi, det er nemt, men fordi det udgør et godt og nemt alternativ til hjemmelavet mad og fastfood.
Der er sket radikale ændringer på convenience food-markedet over de seneste 10 år, hvor der innoveres på højeste niveau til glæde for forbrugerne, fortæller direktør og grundlægger af Tasteful Foods, Anders P. Christensen:
“Da jeg startede Tasteful Foods for 10 år siden, var vi de eneste på markedet i Norden, mens vi oplevede stor interesse for convenience food i vores naboland mod syd. Detailbranchen ville gerne følge trenden, men eksportbarrierer gjorde det svært at komme ud over rampen. Qua min erfaring i branchen havde jeg opbygget gode forbindelser til producenter i udlandet, og sammen fik vi skudt projektet i gang.”
I løbet af 10 år har Anders og hans team opbygget en succesfuld forretning, hvor færdigretter udvikles herhjemme og sælges til detailkæder i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island.
“Når jeg ser tilbage, er der sket rigtig meget på de første 10 år, og jeg forventer mig endnu mere af de næste 10. Vi ønsker at fokusere på Norden og dermed ikke ekspandere yderligere, hvilket sætter store krav til vores setup. Vi skal ikke bare være på forkant med trenden og innovere vores retter, vi skal også have det bedste økonomiske setup, og her sætter vi pris på vores samarbejde med Redmark,” fortæller Anders P. Christensen og tilføjer:
“Meget af vores kontakt med Redmark handler om rådgivning. Der er efterhånden ret stor konkurrence på markedet, så vi skal være skarpe på tallene. Vi skal se, hvor vi kan optimere, og derfor har Redmark blandt andet hjulpet os med et succesfuldt skift af ERP-system med tilhørende rapportering, der giver os den nødvendige indsigt i forretningen, som vi kan bruge til at træffe de rigtige beslutninger på et oplyst grundlag.”
Tasteful Foods har et ambitiøst ønske om at nå en omsætning på én milliard i 2028 ved bl.a. at udvide med nye salgskanaler og udvide produktsortimentet med fokus på den grønne profil. En målsætning, der understøttes af en professionel bestyrelse og et stærkt rådgivnings- og revisionsfirma.
“Der skal naturligvis arbejdes hårdt for at nå det mål, men det er realistisk med så godt et team omkring mig. Jeg sætter særligt pris på Michaels brancheindsigt og mange års erfaring med virksomhedsdrift og forretningsudvikling, som er med til at gøre en stor forskel for os. Men det, der nok betyder allermest, er kemi. For uden kemi ville vi ikke kunne høste så stor værdi af samarbejdet, som vi gør,” tilføjer Anders.